Loading...

GearBest – Gwarancja i zwroty

By | 2018-03-01T16:17:33+00:00 Marzec 1st, 2018|GearBest - Poradniki|0 komentarzy

Robiąc internetowe zakupy (zwłaszcza elektronikę) zależy nam na bezpieczeństwie jak również na gwarancji – a w szczególności kiedy robimy zakupy w Chinach. Dlatego wszystkie produkty oferowane na GearBest muszą przejść przez Inspekcję Kontroli Jakości. Tak samo jak AliExpress posiada Program Ochrony Kupującego, tak GearBest posiada jasne zasady zwrotów i gwarancji na wypadek nieprzewidzianych awarii.

Na wstępie trzeba przyznać że wszystkie chińskie platformy jak AliExpress, GearBest i inne, bardzo dbają o swojego klienta. Jasne zasady zwrotów, a nawet kupony rabatowe od sprzedawców zachęcają nas do robienia zakupów z Chin. Jeśli kupimy wadliwy towar, niekompletny, lub jeśli w ogóle nie przyjdzie, nie będziemy mieli problemów z odzyskaniem pieniędzy.

W tym poradniku pokażemy Ci jakie zasady zwrotów i napraw gwarancyjnych panują na GearBest.

3-dniowa gwarancja zwrotu za uszkodzenie w transporcie (DOA)

Jeśli właśnie otrzymałeś swój towar i zauważyłeś że nie działa, albo przyszedł już uszkodzony w transporcie – skorzystaj z procedury reklamacyjnej i w ciągu 3 dni roboczych skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta. Po odesłaniu towaru do GearBest – odeślą Ci nową sztukę (oraz dostaniesz zwrot za przesyłkę) albo zwrócą Ci zapłacone pieniądze za towar.

  1. Musisz dobrze zobrazować uszkodzony lub niedziałający produkt – najlepiej zrobić ostre i wyraźne zdjęcia w dobrym oświetleniu (z bliska i średniej odległości), a jeszcze lepiej nagrać filmik. Filmik lub zdjęcia (cały załącznik) nie może przekraczać 2MB i należy go wysłać na adres e-mail support@gearbest.com
  2. Ważne żeby zatrzymać potwierdzenie nadania paczki – kiedy GearBest otrzyma zwrot towaru i stwierdzi, że jest uszkodzony – wtedy otrzymasz zwrot kosztów wysyłki zgodnie z dokumentem potwierdzającym nadanie (bez potwierdzenia nie otrzymasz zwrotu kosztów przesyłki)
  3. Zwrot produktu musi być wysłany poprzez jedną z metod zatwierdzonych przez GearBest – informacje te dostaniecie po kontakcie z Działem Obsługi Klienta

45-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy

W sytuacji nietypowej, podczas gdy towar jest wadliwy, możesz w ciągu 45 dni od daty otrzymania odesłać go do GearBest. Jednak w takim przypadku GearBest nie zwraca kosztów przesyłki – wyjątkiem jest sytuacja, jeśli płatności dokonałeś za pośrednictwem PayPal (wtedy zgodnie z programem ochrony klienta PayPal zwrot kosztów może zwrócić operator płatności).

Roczna gwarancja naprawy

Jeśli nie określono inaczej, standardowy okres gwarancji na GearBest wynosik rok czasu od daty zakupu. Przez ten okres GearBest oferuje darmową naprawę uszkodzonego przedmiotu. Kupujący musi pokryć koszty wysyłki przedmiotu do GearBest, a GearBest pokrywa koszt odesłania produktu z powrotem do klienta. Każda naprawa musi zostać najpierw zatwierdzona przez Dział Obsługi Klienta.

Aby skorzystać z gwarancji, trzeba najpierw wysłać zgłoszenie do Działu Obsługi Klienta oraz opisać swój problem:

  1. Postaraj się opisać szczegółowo problem (co się stało, kiedy, jak). Napisz również swój pełny numer zamówienia oraz kod produktu (numer SKU)
  2. Napisz co zrobiłeś, aby spróbować zaradzić temu
  3. Napisz kod produktu, który znajduje się na zewnętrznym opakowaniu.
  4. Zrób i wyślij zdjęcia (lub nakręć film) z uszkodzeniem – muszą być wyraźne, najlepiej przy dobrym oświetleniu

WAŻNE: Załączone zdjęcia i filmy muszą być wyraźne i czytelne, wykonane przy dobrym świetle z bliskiej lub średniej odległości. Ten punkt jest najważniejszy aby pomyślnie rozwiązać problem i skorzystać z gwarancji – przez złe zdjęcia możecie mieć problem z uzyskaniem naprawy (przy dobrych zdjęciach / filmach jeszcze nikt nie miał problemu aby skorzystać z gwarancji).

Zaginiona lub niekompletna przesyłka

Podczas otwierania paczki (tak samo jak na AliExpress, ale na GearBest w szczególności) radzimy zawsze nagrywać krótki filmik. Bardzo często jest to niepodważalny dowód w trakcie ewentualnego sporu. Jeśli otrzymacie nieprawidłowe lub niekompletne zamówienie, należy:

  1. Skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta podając swój pełny numer zamówienia oraz kod produktu (numer SKU)
  2. Wysłać zdjęcia lub filmik (rekomendujemy filmik) gdzie będzie widać wszystkie naklejki na przesyłce oraz sam towar po otwarciu
  • Jeśli otrzymałeś wybrakowane zamówienie – GearBest prześle brakującą część za darmo w okresie gwarancyjnym
  • Jeśli otrzymałeś złe zamówienie – GearBest zwróci Ci pieniądze lub wyśle nowy produkt jeśli będzie to możliwe, oraz zdecyduje czy musisz zwrócić przedmiot a oni sami zwrócą koszty wysyłki jak tylko go otrzymają.

Informacje dotyczące zwrotów

Zwroty dokonywane są bezpośrednio na Twój portfel GearBest (saldo konta). Można z niego skorzystać dokonując w późniejszym czasie zapłaty za dowolny przedmiot 🙂 Jeśli jednak chcesz otrzymać swoje środki z salda konta na swoje „normalne” konto, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

  • zwroty na portfel GB realizowane są w ciągu 24-48 godzin
  • zwroty na konto PayPal realizowane są do 48 godzin (czas zaksięgowania pieniędzy zależy tylko i wyłącznie od PayPal). Jeśli jednak nie posiadasz konta PayPal, zwrot może trwać od 7 do 14 dni roboczych
  • zwroty na kartę realizowane są w terminie od 7 do 14 dni roboczych (taki długi czas oczekiwania jest zależne od banku, operatora karty oraz innych pośredników

Jak widzicie, GearBest bardzo dba o swoich klientów i zapewnia różne formy gwarancji i zwrotów. Nie należy więc bać się zakupów na tej platformie, a jeżeli macie jakieś wątpliwości lub pytania – piszcie komentarze! Z chęcią pomożemy i odpowiemy 🙂

GearBest – Gwarancja i zwroty
5 (100%) 4 votes

Komentarze

Zostaw komentarz