Loading...

AliExpress – Zwrot Pieniędzy

By | 2018-05-15T21:09:42+00:00 Wrzesień 11th, 2017|Poradniki|71 komentarzy

AliExpress - Zwrot pieniędzy

Zakupy w zagranicznym serwisie wcale nie muszą jednoznacznie kojarzyć się z ryzykiem. I to nawet wtedy, gdy zamawiamy towar z najbardziej odległego zakątka świata. Wystarczy wybrać serwis, który gwarantuje pełne bezpieczeństwo zakupów i w którym zwrot towaru jest normą. Pod tym względem AliExpress spełnia oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów, gwarantując transakcję na najwyższym poziomie.

Jak wszyscy wiemy (jeśli nie to już wiesz) większość rzeczy zamawianych na AliExpress jest z Chin (zdarzają się wyjątki wysyłane nawet z Europy ale to rzadkość) – czyli mają do „przejścia” ponad 6000 km zanim do nas dotrą. Bardzo rzadko, ale niestety czasem zdarzy się że przesyłka podczas podróży się zgubi, zaginie lub po prostu dojdzie do nas uszkodzona. Jeśli to Cię zaniepokoiło i powstrzymuje przed zakupami z AliExpress – bez obaw! „Chińskie Allegro” bardzo dba o kupujących, dlatego istnieje Program Ochrony Kupujących. W tym poradniku pokażę Ci, krok po kroku, jak uzyskać na AliExpress zwrot pieniędzy. W przypadku AliExpress zwrot towaru może być znaczącym wydatkiem dla naszego portfela, ponieważ wysyłka do Chin do najtańszych nie należy, na szczęście aby uzyskać zwrot pieniędzy na AliExpress nie trzeba odsyłać towaru!

W AliExpress zwrot pieniędzy jest obowiązującym standardem, np. w przypadku zagubienia czy uszkodzenia paczki. Jasno sprecyzowane zasady określają sposób postępowania w przypadku nieudanej transakcji. Jeśli przesyłka nie dotarła do Ciebie, jako zamawiający masz prawo do całkowitego zwrotu pieniędzy. Natomiast gdy stwierdzisz, że otrzymałeś towar niezgodny z opisem, możesz żądać całkowitego lub częściowego zwrotu określonej wcześniej kwoty. W każdej ze wspomnianych sytuacji trzeba skontaktować się ze sprzedawcą. Zakładając spór, uruchamiasz właściwą procedurę. Kolejne etapy jej realizacji szczegółowo opisaliśmy, wyjaśniając najważniejsze kwestie.

Zapraszamy na naszą grupę na Facebook’u – AliExpress Polska – Super Oferty – gdzie uzyskacie natychmiastową pomoc 🙂

Każdy przedmiot posiada swój czas ochrony. Najczęściej jest to 60 dni, aczkolwiek może być mniejszy np. 45, 50 – trzeba zawsze tego pilnować:

AliExpress - Zwrot pieniędzy1

AliExpress – Zwrot pieniędzy1

Jak założyć spór aby uzyskać zwrot pieniędzy na AliExpress

Samo założenie sporu nie jest ani skomplikowane, ani czasochłonne. Wystarczy, że zalogujesz się w serwisie, wejdziesz na właściwą stronę i odnajdziesz na liście nazwę przedmiotu, którego spór odnośnie zwrotu pieniędzy ma dotyczyć. Nie musisz biegle władać językiem angielskim, aby uzupełnić wszystkie wymagane formularze. Postaraliśmy się o to, aby maksymalnie ułatwić to zadanie zaawansowanym, jak i początkującym użytkownikom. Zrzuty ekranu oraz dokładne tłumaczenie poszczególnych zwrotów pozwolą szybko uporać się ze złożeniem reklamacji.

Jeśli już tak się zdarzyło, że Twoja paczka zaginęła, lub jej zawartość przyszła uszkodzona, trzeba wejść w zakładkę „Moje zamówienia” na swoim koncie. Następnie odnajdujemy konkretny produkt, przy którym chcemy założyć spór:

Aliexpress zwrot towaru

AliExpress – Zwrot pieniędzy2

Jeśli produkt przyjdzie uszkodzony, lub zwartość będzie niepełna możemy spór założyć od razu. Jeśli jednak paczka nie przyszła, to zawsze trzeba być cierpliwym i dopiero spór założyć na kilka dni przed czasem ochrony (trzeba tego pilnować, ponieważ jeśli ten czas minie – nie otworzymy sporu). W takim przypadku klikamy w „Otworzyć Spór”. Pojawi nam się nowe okno, gdzie ponownie klikamy w przycisk „Otworzyć spór”

Zwrot pieniędzy i towaru

AliExpress – Zwrot pieniędzy3

Jak wiemy, odesłanie paczki, jeśli przesyłka przyszła uszkodzona, jest zbyt kosztowne, dlatego zawsze wybieramy opcję „Refund Only”

zwrot towaru

AliExpress – Zwrot pieniędzy4

W AliExpress zwrot towaru musi zostać dobrze uzasadniony. Na szczęście nie musimy sami głowić się nad formułowaniem powodu lub powodów zwrotu. Twórcy serwisu przygotowali wykaz, który z pewnością stanowi duże ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które nie znają języka angielskiego. Jako niezadowolony z transakcji klient odszukujesz, a następnie zaznaczasz właściwą opcję. Taka forma komunikacji ze sprzedawcą jest bardzo wygodna i pozwala zaoszczędzić na czasie.

Wspomniana lista wyszczególnia różne powody reklamacji. Od tych bezpośrednio związanych z wyglądem i funkcjonalnością danego produktu, poprzez problemy z jego jakością, aż po wykaz możliwych uszkodzeń przesyłki. Osobną grupę stanowi spis wyszczególniający możliwe braki w otrzymanej paczce. Aby zgłosić otrzymanie fałszywych lub podrobionych przedmiotów, należy zaznaczyć kolejną pozycję. Listę zamyka opcja, która dotyczy problemów z akcesoriami.

Przed nami już ostatni krok do otworzenia sporu – musimy wypełnić wszystkie pola formularza:

zwrot pieniędzy na AliExpress

AliExpress – Zwrot pieniędzy4

  • I want to apply for: Refund Only
  • Did you receive the item?: Jeśli otrzymaliśmy przedmiot zaznaczamy „Yes”, jeśli nie doszedł to „No”
  • Reason for refund request: Powód (wszystkie opcję omówię poniżej)
  • Refund Amount: Kwota, o jaką się staramy żeby nam zwrócono
  • Please write your request detail: W tym miejscu piszemy szczegóły sporu (po angielsku, wystarczy krótko i zwięźle – można nawet skorzystać z translatora, wysoki poziom angielskiego nie jest wymagany)
  • Please upload your evidence: Pole wymagany tylko w wypadku otrzymania wadliwego towaru – dodajemy maksymalnie 3 zdjęcia (możliwość dodania video)

Po wszystkim klikamy przycisk „Submit”. Następnie czekamy na odpowiedź sprzedawcy, jeśli nie odpowie on w określonym czasie do sporu dołącza się AliExpress i prawie zawsze rozstrzyga go na korzyść Kupującego 🙂

Objaśnienie powodów sporu:

Product not as described – (Produkt niezgodny z opisem)

  • Style not as described – Styl niezgodny z opisem
  • Color not as described – Kolor niezgodny z opisem
  • Size not as described – Rozmiar niezgodny z opisem
  • Material not as described – Materiał niezgodny z opisem
  • Model not as described – Model niezgodny z opisem
  • Functions not as described – Funkcjonalność niezgodna z opisem

Quality problems – Problemy z jakością produkty

  • Does not work properly – Nie działa prawidłowo
  • Stained – Pobrudzony / Poplamiony / Przebarwiony
  • Devective – Wadliwy
  • Has an odor – Zapach

Damaged goods – Uszkodzone produkty

  • Product arrived damaged – Produkt przyjechał uszkodzony
  • Scratched – Porysowany

Quantity shortage – Braki ilościowe

  • Missing some goods – Brakujący towar
  • The package was empty – Paczka była pusta

Received counterfeit goods – Otrzymanie fałszywych / podrobionych przedmiotów

Problems with the accesories – Problemy z akcesoriami / dodatkami

Jak widać na AliExpress zwrot pieniędzy nie jest wcale skomplikowaną operacją i mamy nadzieję, że nasz poradnik wystarczająco przybliżył cały proces.

Zapraszamy również na naszą grupę na Facebook’u – AliExpress Polska – Super Oferty – gdzie uzyskacie natychmiastową pomoc 🙂

AliExpress – Zwrot Pieniędzy
4.8 (95.86%) 29 votes

Komentarze

71 komentarzy

  1. Iwona Styczeń 7, 2018 w 9:33 pm - Odpowiedz

    Witam, mam problem co do sporów i zwrotem pieniedzy na ali, czy mogła bym zasięgnąć porady i tak jakby wytłumaczenia całej sytuacji? gdyz nie do końca to rozumiem

  2. Urszula Styczeń 19, 2018 w 3:51 pm - Odpowiedz

    Witam, niestety od miesiaca czekam na zwrot pieniedzy ( spor zakonczony na moja korzysc ) niestety nadal nie ma ich na koncie
    co dalej zrobic?

    • AliCentrum Styczeń 29, 2018 w 7:51 pm - Odpowiedz

      Zwrot powinien być przyznany automatycznie na konto z którego była realizowana płatność, może warto jeszcze raz sprawdzić stan konta

      • Joanna Luty 1, 2018 w 11:49 pm - Odpowiedz

        U mnie jest podobnie – od ponad miesiąca czekam na zwrot pieniędzy od dwóch sprzedawcy, którzy napisali, że pieniądze zostały zwrócone (również spór został zakończony na moją korzyść). Konto sprawdzam regularnie i cisza….

        • AliCentrum Luty 2, 2018 w 6:33 pm - Odpowiedz

          To trzeba napisać do AliExpress, bo zwroty są robione automatycznie. Może płatność była robiona kartą i pieniądze wróciły na kartę a nie na konto?

      • Agata Marzec 7, 2018 w 2:22 pm - Odpowiedz

        A co jeśli minęło już 2 tyg a dalej zwrotu pieniędzy nie dostałam ? Status zwrotu jest w trakcie realizacji, co robic ?

        • AliCentrum Marzec 7, 2018 w 3:43 pm - Odpowiedz

          Najlepiej sprawdzić historię bo zwrot mógł być wykonany z datą zakupy a to łatwo przeoczyć

    • Aga Luty 19, 2018 w 10:34 am - Odpowiedz

      Też czekałam miesiąc na zwrot, a pieniądze od miesiąca były już na koncie. Doczytałam się na ali, że niekiedy zwroty wchodzą na konto z datą zakupu. Tj. zamówienie zrobiłam w listopadzie, zwrot pieniędzy powinien być w styczniu, natomiast pojawił się w transakcjach z listopada.

  3. Elżbieta Luty 3, 2018 w 10:28 pm - Odpowiedz

    Otworzyłam spór bo towar nie dotarł do mnie. Pieniądze zwrócono mi na konto. Po paru dniach przesyłka dotarła. Jak mam zwrócić sprzedawcy pieniądze? Czy zamówić ten sam towar, zapłacić i poprosić sprzedawcę, żeby nie przysyłał zamówienia? Proszę o pomoc.

    • AliCentrum Luty 4, 2018 w 11:35 am - Odpowiedz

      Najlepiej (uczciwie) zrobić właśnie tak, zamówić ten sam towar jeszcze raz i napisać do sprzedawcy żeby nie wysyłał bo pieniądze zostały zwrócone ze sporu a przedmiot dotarł 🙂

  4. Elżbieta Luty 4, 2018 w 1:08 pm - Odpowiedz

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. Tak zrobię. Dodam, że to nie wina sprzedawcy(uczciwego) że towar dotarł z opóźnieniem.

    • AliCentrum Luty 6, 2018 w 5:07 pm - Odpowiedz

      Dokładnie, to że towar dotarł (z Chin!) np. kilka dni później to nie wina sprzedawcy tylko poczty, natomiast sprzedawca wysyła towar i zostaje bez pieniędzy. Cieszymy się że są tak uczciwi ludzie, oby jak najwięcej! 🙂

  5. Agnieszka Luty 28, 2018 w 9:19 pm - Odpowiedz

    Witam. Zgłosiłam spór kilka dni po tym jak paczka nie dotarła do mnie w czasie ochrony,uprzednio informując sprzedawcę. Platforma zwróciła mi pieniądze, a sprzedawca chce zwrotu pieniędzy, jak mam mu je odesłać? dziękuję za pomoc!

    • AliCentrum Marzec 1, 2018 w 2:29 pm - Odpowiedz

      Nie za bardzo rozumiem, paczka nie dotarła w czasie ochrony i był zwrot pieniędzy ze sporu – to dlaczego te pieniądze zwracać sprzedawcy? Chyba że towar jednak doszedł w późniejszym czasie?

      • Agnieszka Marzec 9, 2018 w 12:37 am - Odpowiedz

        Wlasnie towar przyszedl w pozniejszym czasie, poprosic sprzedawce o numer konta zeby wyslac mu te pieniadze?

        • AliCentrum Marzec 9, 2018 w 10:21 am - Odpowiedz

          Najlepiej zamówić ten sam produkt i napisać do sprzedawcy żeby nie wysyłał bo aliexpress zwróciło ze sporu

  6. Anonim Marzec 4, 2018 w 1:04 pm - Odpowiedz

    czesc ,zakupilem sluchawki 17.11.2017 ,sluchawki po okreslonym czasie nie dotarly do mnie i 16.02.2018 otworzylem spor .Jest otwarcie sporu i przetwarzanie i do tej pory tzn.04.03.2018 nie ma zwrotu.Sprzedawca pisze zeby skontaktowac sie z aliexpres i pieniadze zostana zwrocone przez nich tzn .przez Aliexpres

    • AliCentrum Marzec 5, 2018 w 4:46 pm - Odpowiedz

      A kiedy jest data zakończenia sporu? Bo jeśli spór się zakończył to pieniądze na pewno zostały zwrócone – polecamy sprawdzić jeszcze raz konto, czasami zwrot pojawia się z datą zakupu

  7. Paweł Marzec 14, 2018 w 9:23 am - Odpowiedz

    Otrzymałem zegarek z uszkodzoną szybką od środka. Założyłem spór, przesłałem zdjęcia, a Aliexpress uznało, że mam zwrócić towar. Pytanie tylko, kto ma za to zapłacić?
    Pozostało mi 6 dni na wysyłkę, inaczej pieniądze przepadną, a ja zostanę z bublem.

    • AliCentrum Marzec 14, 2018 w 4:38 pm - Odpowiedz

      odesłanie towaru leży niestety w kwestii kupującego (włącznie z kosztem wysyłki). A było zaznaczone „refund only” czy opcja z odesłaniem towaru? To zależy też ile zegarek kosztował, bo jeśli 5-10$ to powinni zwrócić pieniądze bez odsyłania

  8. Joanna Marzec 15, 2018 w 3:34 pm - Odpowiedz

    witam
    zakupiłam telefon na ali… – był tam krótki czas na oczekiwanie zapłaty-czego nie zauważyłam. zapłaty dokonałam na przelew24 i wygasł czas płatności. mam pytanko: czy będę miała zwrócone te pieniądze. a następnym razem gdzie sprawdzać czas dokonania wpłaty i jak można prosić o przedłużenie tego czasu

    • AliCentrum Marzec 15, 2018 w 4:47 pm - Odpowiedz

      A pieniądze nie zostały zaksięgowane i zamówienie nie zmieniło się w „zapłacone”?

  9. Joanna Marzec 15, 2018 w 5:49 pm - Odpowiedz

    Razem z komórką kupiłam inne rzeczy i one zostały zaakceptowane, ale przed dotarciem przelewu do ali… czas płatności na komórke wygasł i na koncie mam informacje ze zakup został anulowany z powodu braku płatności.

    • AliCentrum Marzec 16, 2018 w 9:20 am - Odpowiedz

      To trzeba pisać do supportu, najlepiej dołączyć potwierdzenie płatności zapłaty za telefon

  10. Joanna Marzec 16, 2018 w 9:00 pm - Odpowiedz

    Wielkie dzięki. A gdzie mam szukać adresu do supportu? Bardzo proszę o link jeśli to możliwe.

  11. Gośka Marzec 17, 2018 w 5:42 pm - Odpowiedz

    Za zakupy zapłaciłam kartą płatniczą,mam dostać zwrot pieniędzy(sprzedający nie odpisał na spór) od aliexpres. W jaki sposób zostanie dokonany zwrot? Na razie nikt nie pyta o nr konta.

    • AliCentrum Marzec 19, 2018 w 4:49 pm - Odpowiedz

      zwrot będzie na kartę 🙂

  12. Magda Marzec 19, 2018 w 11:13 pm - Odpowiedz

    Witam. Czy jest jakakolwiek możliwość zwrotu pieniędzy jeśli został przegapiony termin założenia sporu? Niestety czas 15 dni minął a nie założyłam sporu, w śledzeniu paczki jest status zakończono jednak w historii nie ma mowy ze paczka dotarła do mojej placówki urzędu poczty jak było to w innych rzeczach które już otrzymałam

    • AliCentrum Marzec 20, 2018 w 6:28 pm - Odpowiedz

      Niestety nie ma szans, ponieważ po tym czasie AliExpress przekazuje pieniądze do sprzedawcy. Jedynie to może być dobra wola sprzedawcy

  13. Karolina Marzec 22, 2018 w 12:30 am - Odpowiedz

    A co jeśli od roku czasu, od założonego sporu (na moją korzyść) nie wpłynęły pieniądze na konto? Tłumaczą się dziwnie, każą iść do banku z potwierdzeniem, że oni mają oddać pieniądze???

    • AliCentrum Marzec 22, 2018 w 9:50 am - Odpowiedz

      To jest niemożliwe, pieniądze są zwracane w ciągu kilku dni maksymalnie. Najlepiej sprawdzić jeszcze raz konto (lub kartę jeśli płatność była robiona kartą) z datą płatności a nie zakończenia sporu, bo własnie tak często wysyłają zwrot

  14. Karolina Marzec 22, 2018 w 8:45 pm - Odpowiedz

    To jest możliwe. Piszę to nie w swoim imieniu. Jestem na grupie Ali i tam pewien facet jasno określił, że nie chcą mu oddać pieniędzy, choć wygrał spór. Przez 1,5 roku pieniądze nie wpłynęły mu na konto. Dziwnie się tłumaczą właśnie z tym potwierdzeniem z banku. W komentarzach było kolejne 4 osoby, które miały taką samą sytuację.

  15. Anna Marzec 23, 2018 w 3:33 pm - Odpowiedz

    Witam, mam pytanie, po 60 dniach zalozylam spór, wczoraj dotarla do mnie jednak paczka (po jakis 75 dniach) co teraz skoro przyznali mi zwrot? Czy po 60 dniach mimo zwrotu paczka mi sie nalezy? Niestesty juz nie moge dac potwierdzenia przesylki. Wiec nwm czy pisac do sprzedawcy o to zeby mu wyslac jakos pieniadze czy zostawic to bo minelo 60 dni a paczka w ciagu nich powinna dotrzec?

    • AliCentrum Marzec 26, 2018 w 8:08 am - Odpowiedz

      Paczka jak jest wysłana to raczej nie ma znaczenia czy dojdzie w 50 czy w 70 dni – to już zależy od poczty. Najbardziej fair jest zamówić ten sam produkt u tego sprzedawcy i napisać do niego wiadomość żeby nie wysyłał bo pieniądze ze sporu były oddane

  16. Otylia Marzec 23, 2018 w 4:44 pm - Odpowiedz

    a ja mam trochę inny problem z Ali. Założyłam spór bo przedmiot nie dotarł i dostałam zgodę na zwrot pieniędzy. Tylko, że w międzyczasie zamknęłam konto w banku i zlikwidowałam kartę kredytową z której płaciłam za ten przedmiot. W sporze nie było gdzie wpisać, że mam nową kartę w innym banku. Napisałam więc potem na chacie z Ali, że mam taki kłopot i sprawdzono mi, że pieniądze już od nich wyszły do mnie. Ale Ali pisze, że jak zamknęłam kartę i konto to pieniądze do nich już nie wracają. Zatem gdzie mam ich teraz szukać ???

    • AliCentrum Marzec 26, 2018 w 8:10 am - Odpowiedz

      Może spróbować zadzwonić do banku co się dzieje w takiej sytuacji

  17. Adam Marzec 23, 2018 w 6:48 pm - Odpowiedz

    Pierwszy raz mam taką sytuację że poczta nie podjęła próby doręczenia przesyłki do mnie tylko od razu wróciła do nadawcy oczywiście nikt nie umie tego na poczcie wyjaśnić dlaczego tak się stało tragedia z naszą pocztą. Miał ktoś może taki przypadek?

    • AliCentrum Marzec 26, 2018 w 8:11 am - Odpowiedz

      Najlepiej zadzwonić lub przejść sie na pocztę. Być może sprzedawca nie wpisał części adresu lub na poczcie jakieś nieporozumienie było

      • Adam Marzec 28, 2018 w 9:45 am - Odpowiedz

        Byłem usłyszałem że oni nie wiedzą dlaczego paczka została zwrócona bo tego nie odnotowuje się w systemie tylko na paczce i żeby spytać się nadawcy. Skontaktowalem się z nadawcą obiecał ze wyśle jeszcze raz. Może na paczce adres był nieczytelny i nikt na poczcie nie zadał sobie trudu sprawdzić adres w systemie bo tam wszystko było ok.

        • AliCentrum Marzec 29, 2018 w 3:24 pm - Odpowiedz

          Możesz poprosić sprzedawcę żeby wysłał zdjęcie nadania żebyś rzucił okiem czy wszystko było dobrze wpisane

  18. Wojciech Kwiecień 4, 2018 w 2:17 pm - Odpowiedz

    Witam, a jeśli moja karta została zablokowana, mam drugą co w przypadku zwrotu ???

    • AliCentrum Kwiecień 4, 2018 w 5:39 pm - Odpowiedz

      jedynie kontakt z czatem i tam wyjaśnić sytuacje

  19. piotr Kwiecień 6, 2018 w 10:41 pm - Odpowiedz

    mam pytanie do ogarniajacych temat aliex.przesylka nie odszla w terminie otworzylem spor zwrocono mi pieniadze a paczka doszla do mnie zaraz po otrzymaniu zwrotu kasy. mam teraz zwrocona kase i przesylke ,niech ktos odpisze co sie zna bo chce oddac te pieniadze za towar i komu mam przelac na konto ,bo nie wiem kto zwraca pieniadze po zakonczonym sporze ?czy jest to sprzedawca czy aliexpress ?z tego co sie orientuje to sprzedawca otrzymuje kase po potwierdzeniu ze towar doszedl wiec nie moze zwracac kasy ktorej nie ma,tak mi sie wydaje .czy na moje konto przyszedl zwrot od wlasciciela portalu ?napisalem do tego chinczyka ze przesylka przyszla po terminie a ja dostalem w tym samym czasie zwrot kasy i czy mam mu przelac kase jescze raz na konto ,on odpisal cos takiego (so happy to get the news, thanks , please place the new order with me, thanks, i will not ship to you, thanks)

    • AliCentrum Kwiecień 10, 2018 w 9:16 am - Odpowiedz

      to znaczy żeby zamówić jeszcze raz ten sam przedmiot i zapłacić, a sprzedawca nie wyśle towaru.

  20. Grzegorz Kwiecień 17, 2018 w 3:43 pm - Odpowiedz

    Witam, w którym momencie postapiłem źle i czy można jeszcze jakoś to naprawić?
    Zamówiłam 4 przedmioty przyszły 3. Założyłem dyskusje poprosiłem o zwrot całej kwoty, sprzedawca odpisał że na PayPal mi zwroci ale ja płaciłem z konta, Ali Express zakończył dyskusje z kwotą 0zł.
    Można odzyskać jeszcze jakoś pieniądze?

    • AliCentrum Maj 11, 2018 w 9:46 am - Odpowiedz

      Najlepiej nie godzić się na zwroty na paypal, lepiej niech odbywają się przez aliexpress. Nawet jak sprzedawca zwróci pieniądze na paypal to zawsze może je cofnąć (taki jest paypal a oni nie wysyłają tego jako gifty)

  21. Juras Kwiecień 19, 2018 w 4:19 pm - Odpowiedz

    dostałem niekompletną przesyłkę. Sprzedawca twierdził, że wysłał komplet, ale po zrobieniu zdjęcia przesyłki i wysłaniu mu go, stwierdził, że odda mi pieniądze, ale poprosił o nr konta paypal. Nie mam konta paypal. Transakcję opłacałem przez przelewy24. Jeszcze nie założyłem sporu. Jestem skłonny poczekać jeszcze na dosłanie reszty zamówienia i tak napisałem w wiadomości do sprzedającego z prośbą o wysyłkę szybszą metodą.niż standardowa. A teraz pytanie. Jeśli się nie zgodzi dostarczenie braków, to co mam mu podać, żeby pieniądze wróciły (nr transakcji z przelewy24 czy założyć spór)?
    dziękuję

    • AliCentrum Maj 11, 2018 w 9:48 am - Odpowiedz

      spór na aliexpress 🙂

  22. Agnieszka Maj 2, 2018 w 9:56 am - Odpowiedz

    Witam, przesyłka do mnie nie dotarła. Otworzyłam spór, sprzedawca prosił żeby go anulować, bo towar wysłał, więc spór anulowałam. Niestety minęło już 3 i pól miesiąca a towaru dalej nie mam. Minął też czas na otwarcie sporu. Czy mogę jeszcze jakoś ubiegać się o zwrot pieniędzy, czy już przepadło?

    • AliCentrum Maj 11, 2018 w 9:49 am - Odpowiedz

      niestety przepadło, lepiej czasem nie słuchać sprzedawców i zostawiać spory. Nawet jak ali zwróci pieniądze a towar dojdzie to można zamówić tą samą rzecz u tego sprzedawcy, opłacić i poprosić żeby nie wysyłał

  23. Marzena Maj 4, 2018 w 9:48 pm - Odpowiedz

    Proszę o pomoc w sprawie przesyłki z Alliexpress.Jakie kroki uczynić jeżeli towar zamówiony i zapłacony jest zupełnie nie zgodny z opisem.Sprzedawca ignoruje wiadomości

    • AliCentrum Maj 11, 2018 w 9:49 am - Odpowiedz

      to zależy jak bardzo niezgodny, ale jeśli nie da się porozumieć ze sprzedawcą to spór

  24. Aga Maj 17, 2018 w 8:35 pm - Odpowiedz

    Witam a ja mam jeszcze inny przypadek. Moja przesyłka ma status dostarczono, jednak ja jej nie otrzymałam . byłam na poczcie i u nich widnieje że dostarczono. Zapisane jest że” wrzucono do skrzynki pocztowej”. Tyle już przesyłek zamawiałam i wszystkie listonosz przyniósł do domu a tu nagle przy pełnym domu ludzi wrzuca do skrzynki ( pomijam fakt że przesyłka by się do skrzynki nie zmieściła). czas ochrona kończy się za 4 dni . Otworzyłam spór. Czy mam jakieś szanse na odzyskanie pieniędzy

    • AliCentrum Maj 17, 2018 w 9:17 pm - Odpowiedz

      Raczej powinno się udać, to też zależy od konta i tego ile sporów się otwiera (aliexpress eliminuje w ten sposób oszustów)

  25. Kaczor Maj 18, 2018 w 4:57 pm - Odpowiedz

    Jak ptworzylem spor na ali to z kim pisze?
    Ze sprzedawca czy z kims z aliexpress?

    • AliCentrum Maj 19, 2018 w 7:32 pm - Odpowiedz

      Najpierw ze sprzedawcą, a jeśli nie dojdzie do porozumienia to wkracza AliExpress

  26. Marta Maj 19, 2018 w 9:14 am - Odpowiedz

    Zakończył się termin dostawy towaru, ale go nie otrzymałam. Założyłam spór. Z tego co rozumiem sprzedawca chce przedłużyć czas dostawy. Ale ja nie chcę już czekać. I tak czekam na dostawę ponad 2 miesiące. Chcę zwrotu zapłaconej kwoty. Co mam robić, żeby odzyskać pieniądze ? Dyskusja otwarta, odrzuciłam propozycję sprzedawcy i nic się nie dzieje !!

    • AliCentrum Maj 19, 2018 w 7:32 pm - Odpowiedz

      Jeśli nie dojdziecie do porozumienia ze sprzedawcą, to do sporu wkroczy i rozstrzygnie go AliExpress

      • Marta Maj 20, 2018 w 10:48 am - Odpowiedz

        Chciałabym, żeby wkroczył AliExpres, ale jak o tym zawiadomić ?

        • AliCentrum Maj 20, 2018 w 5:58 pm - Odpowiedz

          jeśli nie dojdziecie do porozumienia ze sprzedającym to dopiero wkroczy AliExpress – są podane daty kiedy to nastąpi

  27. LIwiusz Maj 21, 2018 w 9:04 pm - Odpowiedz

    Mam pytanie, proszę uprzejmie o odpowiedź:
    towar nie doszedł do mnie, był przesyłany przez China Post Ordinary Small Packet Plus, no international tracking information. Od przesykl mineło 2.5 miesiąca. Sprzedawca twierdzi że wysłał i że w tej opcji nie ma potwierdzenia. Sytuacja wydaje się patowa, nie mogę założyć sporu bo czas wygasł w tej sprawie. Zatem co zrobić? Jakieś pomysły?

    • AliCentrum Maj 22, 2018 w 7:54 pm - Odpowiedz

      Jeśli minął czas na założenie sporu to nie da się już niestety nic zrobić

  28. Robert Maj 25, 2018 w 10:13 am - Odpowiedz

    Mam pytanie. Towar przyszedł do mnie uszkodzony. Otworzyłem spór i dostawca napisał (na czacie, który jest w historii sporu), że przyśle nowy produkt. Chce jednocześnie abym zamknął spór przez „Cancel Dispute” w sekcji „My Proposal” nic nie wopisując „Seller’s/AlliExpress Proposal”.

    Pytania:
    1. Czy właśnie tak się zamyka spór przez anulowanie ?
    2. Czy jak towar nie dojdzie, to będę mógł otworzyć spór jeszcze raz (jest zapisana historia komunikacji z dostawcą)?

    • AliCentrum Maj 25, 2018 w 8:20 pm - Odpowiedz

      Można anulować spór, ale jeśli nie dojdzie ten produkt który chce wysłać ponownie to już nie będzie się dało otworzyć nowego sporu – bo nie ma na niego zamówienia. Lepiej nie zamykać sporu

  29. Betty Maj 31, 2018 w 7:36 pm - Odpowiedz

    Mam pytanie: kupiłam buty na alliexpress, buty nie doszły na czas- otworzyłam spór. Pieniądze zostały mi zwrócone naprawdę w szybkim czasie, a dwa tygodnie później dotarły również buty.
    Problem jest tylko taki że mi nie odpowiadają więc nie chcę ich zatrzymać.
    Jak sie zachować dalej? Jestem uczciwa – chcę oddać buty, pisać do sprzedawcy, anulować spór??? Co robić?
    Bardzo proszę o radę…

    • AliCentrum Czerwiec 1, 2018 w 9:34 pm - Odpowiedz

      Ale dlaczego nie odpowiadały? Były takie jak w opisie/na aukcji i jednak nie odpowiadają czy różnią się czymś? Są 3 wyjścia z tej sytuacji
      – kupić jeszcze raz buty u sprzedającego i napisać żeby nie wysyłał bo jednak doszły a pieniądze były zwrócone ze sporu
      – odesłać buty do chińczyka (co wiąże się z kosztem przesyłki)
      – zatrzymanie butów (jeśli są niezgodne z opisem to ok, ale jeśli są zgodne to powinno się wykonać krok nr1)

  30. Witek Czerwiec 5, 2018 w 9:42 am - Odpowiedz

    Witam. Mam taką sytuację. Dostałem towar, założyłem spór bo był nieco uszkodzony, tzn. niedoróbka jakościowa. W odpowiedzi podano mi sposób naprawy…klej…:) pomińmy ten temat……heheh, i zaproponowano w ramach rekompensaty 5$. Dla mnie oki, tylko jak to teraz ma do mnie wrócić. Płatność robiłem za pomocą przelewy24, a on chce ode mnie jakieś konto paypal….niby mam ale nigdy nie korzystałem i nawet nie wiem co mu mam podać. Co proponujecie????

    • AliCentrum Czerwiec 6, 2018 w 11:37 am - Odpowiedz

      Zwrot będzie zrobiony na konto z którego był zrobiony przelew, na paypal można się również zgodzić ale jeśli nigdy nie korzystałeś to ja bym poczekał na zwrot z aliexpress na konto

Zostaw komentarz